09 July 2011

1st Hang Out With New Friends :)

Assalamualaikum kpd si PEMBACA ...

Lame jugak aku x update blog ni , ate busy je memanjang , bhaha . Sorry la ye , bkn aku xnk update tp xde mase nk update . Asyik ade keje tu la , keje ni la . Atoyai , mmg memenatkan sungguh , hehe . Ok la , skrg aku akan mulakn cite aku , cite2 yg lepas dimane aku x sempat nk update tu kire halal la ye , mmg aku dh mls nk cite , hehehe :)

Al - Kisah , bermulalah kisah . Cenggini ceritanye . Pada 1 Julai yg lepas , aku telah ditawarkn blaja dkt Akademi Kulinari Kemas Malaysia (AKKM) kt Gopeng . Aku pn terima lah tawaran dgn hati yg lapang , lg pn mmg aku minat , otw nk jd bidang aku la katekn , hehehe :D Dh lapor diri semua segala , jalani orientasi selama beberape hari , mmg best la jugak . Dpt kwn2 baru semua , tp yg plg STYLO gilakkkk . Laki 8 org je , pmpn 17 org , bhaha . Jd selama satu Semester (6 bln) seramai 25 pelatih jela yg ade , tp ok la jugak , blaja ramei2 pn bleh runsing juge , nnt focus kemane , blaja kemane , ye idokkkk .

Nk dipendekkn cite , pd 5 Julai 2011 (hari rabu) kami xde class so Pengurus bagi green light utk kitorang OUTING . Kat sinilah brmulalah cite dimane kami mnjadi rapat wlu pn baruuu je beberape hari knl , hehehe :D Kitorang kuar bkn kemane pn , ke Juso je pastu ke Tesco . Mule2 ke Jusco , tp seblum ke Jusco , aku , AJ dgn Andi kene pegi cut rambut dlu sbb rambut kami bertige panjang , Pengurus dh tegur so kene la cut jugak , klu x nnt lain plak jdnye . Time kami cut rambut tu Encik Afifi (slh seorg tenaga pengajar kitorang) yg bwk kitorang naik kete dia . Tp bkn main lg Encik Afifi ni bwk kete , pergh , mcm org kene sampuk je , dgn selambenye dia cucuk angin blkg lori . Aku , AJ dgn Andi dlm kete dh kire TAWAKAL je time tu , bhaha :))

Kitorang cut rambut kt area Ipoh je , sbb kami dh request dr awl nk ke hang out Jusco terus lps cut rambut . Bla..bla..bla..bla..bla.. dh pn cut rambut . Lps tu kami pn gerak Jusco , time dh smpi kt Jusco , yg dh ade kt sane Mal , Halim , Afi , Mek Na , Farah . Then selang 30 minit kemudian Fatin , Sofia , Wawa , Intan dgn Mila plak dtg . So time tu semua skali yg ade kt Jusco 13 org , hehehe :D Mmg ramei kn , yg ramei tu la memeriahkn lg keadaan . Time yg paling syiok ialah time mkn satu table ramei2 , dh rope satu family bahagia plak dh , bhaha . Kitorang jln kat Jusco x lame mane pn , kejap je sbb nawaitu asal kami nk ke Tesco utk beli brg2 keperluan apa segala . Jd lebih kurang jam 2.20 cmtu rasenye kitorang angkat kaki cabut dr Jusco ke Tesco yg brsebelahan dgn Jusco . Kire semua jln kaki la , cume Mal dgn Farah je nek kete kesana , yelakn xkn nk tggl kete kn Jusco plak , nnt dh habes beli brg2 masuk jusco bwk plastik Tesco , x ke kelihatan mcm org bangang je nnt , mwahaha :D

Ble semua dh ade kt Tesco , kami pn mulakn pencarian brg2 keperluan masing2 , tp yg paling aku x thn , ble 1st masuk tesco semua shoot tmpt alat tulis , aku rase dkt2 area situ je dh sejam . Tu yg aku x phm sgt , diorg pilih brg2 nk beli pn , pergh , bkn main lame , aku bajet klu org nk brsalin pn dh kuar ank klu nk tggu diorg pilih brg , bhaha :D Haaaaaa seblum aku lupa , time kitorang kat Tesco , Wawa x ikut kitorang pn sbb dia stay kt Jusco jumpa sepupu dia , so dia tiada brsama kami waktu tu la kannn :) Dh settle semua pilih2 brg kami pn ke kaunter utk menjelaskn bayaran , hehehe . Aku bajet klu aku buat kunci kira2 , busuk2 pn total semua brg yg penuh dlm trolley tu ade la dlm RM250 . Tp kami byr bil asing2 la , yg bdk lai pye barang lain , yg bdk pmpn pye brg lain . huhuhu .

Nk dipendekkn cite lg (skrg ni aku mls dh nk taip brjela - jela pnjg , dulu kot la rajin , hehe) lps dh settle hal kat kaunter semua , kami turun ke parking lot , sumbat apa segala brg2 kt dlm but kete , agak penuh jugak la raseye . 1st Mal anta aku balek umah dlu sbb aku nk amik baju2 n suar2 lg plus ade la brg2 lain yg aku nk bwk pegi Gopeng . Yelakn time 1st aku dtg aku bwk brg2 sket je , xde la byk mane . Jd penggunaan baju suar aku kt Gopeng tu kire terhad la seblum tu , alang2 dh dkt dgn umah ape la salahnye aku singgah n tapawww baju suar aku utk aku bwk ke Gopeng so problemo brkaitan dgn baju suar bleh dianggap settle la kat situ , hehehe :D Time Mal anta aku balek tu , yg ikut aku sekali AJ , Halim dgn Andi . So diorg brtiga pn brtandang la kt umah aku buat seketika , huhuu :)

Lps Mal anta aku balek umah dia patah balek pegi Tesco , angkut si Mek Na , Afi dgn Farah anta balek Gopeng , Yg lain ade yg ikut si Sofia jmpe sepupu dia n tlah di anta oleh sepupu Sofia balek ke Istana Singgah Gopeng , bhaha . Selebihnya plak naik bas , rasenyela . Sementara kami (aku , Halim , Andi , AJ) tggu Mal anta bdk pmpn n patah balek amik kitorang plak , sempat la jugak aku angkut brg2 keperluan dlm umah aku spt baju , suar , hanger n brg2 tmbhn spt subwoofer , extension wire n ade la sket2 brg lg , hehe . Dlm 30 minit cmtu kami tggu kt umah , akhirnya Mal pn smpi , jd kami pn sumbat la brg2 ke dlm kete then gerak balek ke Gopeng . Dlm kete time tu agak CROWDED la jugak , oooomakkkaiihhhhh . hahahaha .

Ble dh smpi Gopeng tu kami pn bwk turun brg2 , boleee tahan jugak la brg2 yg kami beli , agakkkkk banyakkkkk . haha . Ok la , aku mls nk brceloteh lg , smpi disini saje la dlu ek , nnt ble2 aku rajin nk update aku update la lg ek , hehehe :D seblum tu , ade la jugak gmba2 yg sempat kami snap pd hari trsebut , so tatap la gmba yg ade ni puas2 ek , hehe :)

*nnt aku upload , sabaa ye , bhahahahahahahahha :D

Writer : Nazreen Azmi

No comments:

Post a Comment