02 December 2011

All About My Life In KEMAS

Assalamualaikum kepada semua pembaca ...

Sudah lama aku x update blog ni , ohhh tidakkk !!! Busy je aku ni kann , hahahaha . Act kdg2 tu xde la busy sgt , cume xnk update sbb dtg penyakit 'Malas' le , hohoho . Last aku update post pn rasenye bulan Julai (7) hurm ok lah , mariii aku n brcerita sedikit .

Ok lets start it yahhh .
As all of u know , aku dpt blaja kt KEMAS GOPENG . Amik course Kulinari (Penyediaan Makanan) Mesti korang pelik kannn , mcm mane la aku bleh minat masak memasak ni kann , hahaha . Biasa la tu , org semua x samaa , kecik2 dlu semua cita2 bagai nak rakkk , nk jd doktor la , polis la , askar la , jurutera la , mcm2 kannn , tp last2 buat pilihan yg lain , bhaha . Dr aku kt bangku skola lg aku minat dlm bidang 'Business' tapi ble di pikir2 balek , dlm bidang masak ni pn bleh buat bisnes , kene jugak la pikir di luar kotak , ye dakkkk ? Lg pn , dlu arwah mak aku ade usahakn kdi makann , skrg dh tutup , xde sape nk handle , abg aku dh keje kt kl , aku plak masuk blaja , klu x dlu aku ngan abg aku la yg handle :)

Ishk , dh lari dr topik la plak kn , haha . Hurm okay la skrg cte psl kt tmpt aku blaja pulak . Dkt Kemas Gopeng ni , ade dua (2) bidang . Kulinari dan Jahitan , kami brkongsi asrama di bwh satu bumbung sbb student xde la rmi sgt , satu semester just 25 org je , sket kannn tp best jugak *bestt la sangggaaatttttt , hahaha . Sepanjang aku kat sini , mcm2 aku blaja , comfem la semua psl masakan kann , secara detail lagiii aku list down kn modul yg aku dh blaja , semua skali modul yg aku blaja ade 14

Antaranya ialah :

M01 - Food Handling
M02 - Egg Dishes
M03 - Vegetable Dishes
M04 - Appertizers
M05 - White Stock
M06 - Local Soups
M07 - Brown Stock
M08 - Dry Heat Cooking
M09 - Moist Heat Cooking
M10 - Local Dishes
M11 - Local Fried Noodles
M12 - Local Dessert
M13 - Juices
M14 - Set - up Buffet

Haaaaaaaaaaaaaa , tu la antara modul2 yg aku blaja sepanjang enam (6) bulan aku kt sini , huhu . Nk kata senang tu xdela , maneee ala ade bnde yg sng kt dunia ni , ni pi buang ayorrr pn susah weiiiii . Hahaha . Sepanjang aku kt sini jugak , mcm2 kwn yg aku dpt , yg prangai A , B , C , D , E , F  , G smpi la ke Z semua ada , bhaha . Byk peristiwa pahit getir , gundah gulana , gembira sajaa n mcm2 lg laaaa , hohoho . Kt sini jugak la aku penaa ditimpa krisis besar antara aku dgn kwn2 , tmbh2 kwn2 pmpn la , ada je yg x kena , tp pape pn semua tu dh pn settle , yela , xde masalah yg x bleh settle kannn . Anggap je semua tu satu dugaan , insyaAllah apa pun juga masalah yg dihadapi , pasti ada jalan penyelesaiannya . Kt sini jugak la aku pena jatuh , bangun , jatuh dan bangun lagiii . Semua hasil dorongan kwn2 , senior dn tenaga pengajar serta pengurus .

Bilik Kuliah dgn kelas aku xde la jauh mane , dkt bebeno , x smpi 2 minit bleh smpi , jln kaki jehhh , hehe . Same jugak dgn dewan makan , punn x jauh . Tp kt sini yg plg aku x sukaaa , kdg2 kamiii dilayan spt kanak2 tadika  , cissss =.='' ptg2 kene turun kawad , perhimpunan tu dlu mula2 setiap hari jumaat , skrg hari2 kene turun prhimpunan , haiyaaaa . Mmg membosankn tp nk xnk kene jugak la , huuuuuu T_T dh la kt sini aktiviti sukan x brape nk ade , kdg2 tu pn ade la main badminton n bola klu trlampau bosan sgt . Time mula2 masuk mggu orientasi dlu best la , bola tampar ade , bola jaring ade , prsembahan ade , mmg best gle la , huhu . Mmg x dpt lupakn mggu orientasi tu ,  gempak habisss :)

Lagii dan lagii , semenjak aku masuk kt sini , ntah knape ntah tbe2 aku minat warne biru , hahaha . Padahal seblum ni aku dok kutuk2 along ckp apeda warne biru , org suka wrna hitam , putih , biru tu minat tp x brape sgt . Tp at last masuk sini , biruuu plak jd 1st choice . Then , bleh plak aku minat kumpul koleksi spect , pantang brjln msti nk beli spect . Pastu dh stop beli spect beralih plak dok ketagih beli tali pinggang , at last , skrg ni buat koleksi jam la pulakk , hahaha :) Ntah kenapa laaa , semenjak berhijrah ni , pelik plak perangai aku , hehe . Kt sini jugak aku nk list down kwn2 yg satu sem dgn aku .

Calon - calonnya : - bhahahaha

Pelatih Lelaki :

Abdul Halim (27)
Mohd Akmal (25)
Rafiz Andi (25)
Mohd Akmal (19)
Azizul (20)
Muhd Ramzan (18)
Muhd Syazwan Faiz (20)

Pelatih Perempuan :


Farah Khairunnisa (19)
Fatin Izyan (23)
Nur Faizah (18)
Nur Quraishia (18)
Nur Asyiqin (18)
Siti Zubaidah (19)
Nornajua (19)
Nur Karmila (19)
Intan suhailah (19)
Siti Hajar (22)
Siti Rushaida (25)
Nurul Jannah (22)
Nurul Farahin (18)
Mariana (19)
Syifa Nur Hidayah (21)

Seee , so boleh pilih calon anda , bhahaha . X rmi pn student , 25 org je . Tp aku lampirkan 23 org je sbb lg 2 org dh kuar sbb xnk sambung blaja . Ape boleee buat , itu hak diorg leee . Huhu , ok la , aku pn xtawu nk update ape , sbb otak tgh saket skrg ni , mcm nk mengila jehhh , hahaha . Ok Assalamualaikum , nnt aku update lg , insyaAllah :)

Writer : Nazreen Azmi

No comments:

Post a Comment