09 December 2011

Last Day For Semester One .. Oyeah ..

Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca , x kira la silent reader ke , ape ke . hehe :D

As all of u know , title kat atas tu katakn pasal last day aku utk 1st sem kat Akademi Kulinari Kemas Malaysia (AKKM) . Dekat Gopeng ni , aduhai , mcm2 pengalaman aku dpt , naik turun jatuh bangun semua aku merasa . Gaduh sana gaduh sini , masam sana masam sini , alaahhhh biasa la tu , standard kt tmpt blaja kannn . Pegi mane2 pn msti ade masalah pye la , klu xde masalah bohong la , huhuhu . Selama 6 bulan aku kat sini , aku blaja mcm2 , dah kate ilmu kannn , msti la nk kene blaja , ilmu tu kannn penting , ahaiiii . So tanggal 9hb Disember 2011 ni maka berakhirlah pengajian aku dengan berbekalkan Sijil Kemahiran Malaysia Tahap 1 (SKM 1) dalam bidang penyediaan makanan (masakan) 

Pagi ni jgn tye la kenapa , aduhhh byknye update kat fb pasaiii perpisahan kami ni , hahahaha . Mcm2 , syahdunye , huuuu . Cadangnye , aku pun nk update jugak , tp ntah la , better aku send thru phone jehh , so its more to personally rite , sng sket nk habaq . Mwahaha . Walau pun hari ni habis , tapi aku balek umah pagi esok dgn Mal , sbb ape ? Sbb aku tumpang dia daaa , brg byk sgt , nk suruh abah amik xbleh sbb kete rosak plak , abah nk amik naik moto , mmg x dapekkk la weyh , mane maunye weyyyyy . Xpe la , mlm ni mmg aku ngan Mal mengila laa . Tmbh2 plak Halim , Aj dgn Faiz pn ade , pergghhhh , walaweyy . Jgn tye kenapa mlm ni kami buat hal , hahaha :D

Hari ni jugak last day utk class Core Ability , 3 hari bersama En Hisham bin Hashim . Mmg best , cikgu ni best gile la dia ajar , mmg layannn , standardise like a Pro Lecturer la . Mmg la pro kann , dah name lg lecturer , hahaha . 1st day dia mengajar kami pn dh blanje kami KFC la pulok , itu hari mmg pesta KFC jehh , kenyang kaw2 pye . haha . Task kami sepanjang 3 hari ni mmg byk , ade 8 task kene siapkan , so then ptg ni kami semua kene present kt Tenaga Pengajar kami . Ohhh tidak ! Tp ape ade hal , bkn susah pn , present jela , Mcm x biase jehhh , klu dh class blehh present xkn kali ni xbleh plak . Klu x bleh ngade2 lebih je tu , kannn3 , hehehe :D

So pagii2 ni kami bertungkus lumus siapkan task kami . Harap2 presentation kami brjalan dgn lancar :) Tu jela kot nk ckp , xde pape dahh , mls ni pikior byk2 pg2 ni . hehe :D 

Ok la , nnt ade pape , aku akannnnnnnnnnnnnnn update lagi , InsyaAllah :) ok ASSALAMUALAIKUM 

Writer : Nazreen Azmi

No comments:

Post a Comment